Tillbaka
Affärsinformation om alla Sveriges företag

SoboLAB Analytics & Consulting AB

Org.nr: 559449-4543
Översikt
Siffror
Nyckeltal   2024-04
Omsättning (kSEK)   41
Resultat efter finansnetto (kSEK)   10
Antal anställda  
Omsättning/anställd (kSEK)   0.0
Löner till Styrelse och VD (kSEK)  
Löner till övriga (kSEK)  
Vinstmarginal %   24.4
Kassalikviditet %   1120.0
Soliditet %   91.1
Resultaträkning   2024-04
Intäkter  
Total omsättning (kSEK)   41
Kostnader  
Summa rörelsekostnader (kSEK)   -31
Avskrivningar (kSEK)   0
Rörelseresultat efter avskrivningar (kSEK)   10
 
Resultat efter finansnetto (kSEK)   10
Resultat före skatt (kSEK)   10
Skatt (kSEK)   2
Årets resultat (kSEK)   8
Balansräkning   2024-04
Tillgångar  
Summa anläggningstillgångar (kSEK)   0
Summa varulager (kSEK)   0
Summa omsättningstillgångar (kSEK)   56
Summa tillgångar (kSEK)   56
Eget kapital och skulder  
Aktiekapital (kSEK)   25
Årets resultat (kSEK)   8
Summa eget kapital (kSEK)   51
Summa obeskattade reserver (kSEK)   0
Summa långfristiga skulder (kSEK)   0
Summa kortfristiga skulder (kSEK)   5
Summa eget kapital och skulder (kSEK)   56
Personer
VD/Högst Ansvarig
Verksamhet
Verksamhet
Företagsform:
Registreringsdatum:
Aktiebolag
2023-09-21

Verksamhetsbeskrivning
Bolaget ska utföra en konsultservice inom genetiska områden för diagnostiska- och forskningslaboratorier samt övriga kliniska verksamheter. Konsultservice ska omfatta bedömning och rapportering av genetiska analyser, uppstart av kliniska diagnostiska laboratorier, produktutveckling, koordinering av utvecklingsprojekt. Vid uppstart av kliniska diagnostiska laboratorier kommer bolaget att hjälpa att planera laboratoriets struktur och organisation från kvalitetsperspektiv, skissa upp och validera produktionslinjer. Bolaget kommer att ge konsultservice inom produkt- och tjänsteutveckling. Produkter och tjänster som ska utvecklas tillhör klinisk diagnostik (olika typer av genetiska tester avseende ärftliga sjukdomar) och hälsorester (exempelvis genetiska tester avseende anlag för matintolerans). Bolaget kommer att ange lämpliga strategier för produktutveckling beroende på stadiet av produktlivscykeln. Utvecklingsstrategier kan handla om uppgradering av analysmetoder, introduktion till nya marknadssegment, uppstart av nya affärsmodeller. Bolaget kommer att delta aktivt i kampanjer och utbildningsaktiviteter för sina kunder.

Huvudbransch SNI
86901 - Medicinsk laboratorieverksamhet m.m.