1903 AVIATION AB
Org.nr: 559207-5575| Nyckeltal | 2024-12 | 2023-12 | 2022-12 |
|---|---|---|---|
| Omsättning (kSEK) | 123 189 | 82 412 | 71 216 |
| Resultat efter finansnetto (kSEK) | 12 046 | 6 524 | 5 690 |
| Antal anställda | 7 | 5 | 5 |
| Omsättning/anställd (kSEK) | 17598.4 | 16482.4 | 14243.2 |
| Löner till Styrelse och VD (kSEK) | |||
| Löner till övriga (kSEK) | |||
| Vinstmarginal % | 9.8 | 8.4 | 8.0 |
| Kassalikviditet % | 191.1 | 164.7 | 142.5 |
| Soliditet % | 42.3 | 31.3 | 29.9 |
| Resultaträkning | 2024-12 | 2023-12 | 2022-12 |
|---|---|---|---|
| Intäkter | |||
| Total omsättning (kSEK) | 123 189 | 82 412 | 71 216 |
| Kostnader | |||
| Summa rörelsekostnader (kSEK) | -111 815 | -75 517 | -65 981 |
| Avskrivningar (kSEK) | -7 | -17 | -17 |
| Rörelseresultat efter avskrivningar (kSEK) | 11 374 | 6 895 | 5 235 |
| | |||
| Resultat efter finansnetto (kSEK) | 12 046 | 6 524 | 5 690 |
| Resultat före skatt (kSEK) | 8 967 | 6 524 | 6 991 |
| Skatt (kSEK) | 1 903 | 1 382 | 1 458 |
| Årets resultat (kSEK) | 7 064 | 5 142 | 5 533 |
| Balansräkning | 2024-12 | 2023-12 | 2022-12 |
|---|---|---|---|
| Tillgångar | |||
| Summa anläggningstillgångar (kSEK) | 212 | 0 | 17 |
| Summa varulager (kSEK) | 0 | 0 | 0 |
| Summa omsättningstillgångar (kSEK) | 32 682 | 25 414 | 29 443 |
| Summa tillgångar (kSEK) | 32 894 | 25 414 | 29 460 |
| Eget kapital och skulder | |||
| Aktiekapital (kSEK) | 50 | 50 | 50 |
| Årets resultat (kSEK) | 7 064 | 5 142 | 5 533 |
| Summa eget kapital (kSEK) | 11 506 | 7 942 | 8 800 |
| Summa obeskattade reserver (kSEK) | 3 079 | 0 | 0 |
| Summa långfristiga skulder (kSEK) | 0 | 0 | 0 |
| Summa kortfristiga skulder (kSEK) | 17 100 | 15 433 | 20 660 |
| Summa eget kapital och skulder (kSEK) | 32 894 | 25 414 | 29 460 |
VD/Högst Ansvarig
Tillsynsbefattningar
Verksamhetsbeskrivning
Bolaget ska bedriva taxi och charterflyg, kommersiell flygtransport samt idka därmed förenlig verksamhet.
Huvudbransch SNI
51102 - Icke reguljär lufttransport av passagerare
Övriga branscher SNI
| 782 - Personaluthyrning |



