Kran och Specialtransport i Luleå AB
Org.nr: 556692-6027| Nyckeltal | 2024-12 | 2023-12 | 2022-12 |
|---|---|---|---|
| Omsättning (kSEK) | 28 824 | 32 210 | 35 306 |
| Resultat efter finansnetto (kSEK) | -6 412 | -2 593 | 880 |
| Antal anställda | 21 | 21 | 19 |
| Omsättning/anställd (kSEK) | 1372.6 | 1533.8 | 1858.2 |
| Löner till Styrelse och VD (kSEK) | |||
| Löner till övriga (kSEK) | |||
| Vinstmarginal % | -20.4 | -6.5 | 3.2 |
| Kassalikviditet % | 37.6 | 75.8 | 81.1 |
| Soliditet % | 17.4 | 34.6 | 30.1 |
| Resultaträkning | 2024-12 | 2023-12 | 2022-12 |
|---|---|---|---|
| Intäkter | |||
| Total omsättning (kSEK) | 28 824 | 32 210 | 35 306 |
| Kostnader | |||
| Summa rörelsekostnader (kSEK) | -34 718 | -34 365 | -34 243 |
| Avskrivningar (kSEK) | -3 597 | -3 178 | -2 870 |
| Rörelseresultat efter avskrivningar (kSEK) | -5 894 | -2 155 | 1 063 |
| | |||
| Resultat efter finansnetto (kSEK) | -6 412 | -2 593 | 880 |
| Resultat före skatt (kSEK) | 4 | 108 | 880 |
| Skatt (kSEK) | 3 | 13 | 84 |
| Årets resultat (kSEK) | 1 | 95 | 796 |
| Balansräkning | 2024-12 | 2023-12 | 2022-12 |
|---|---|---|---|
| Tillgångar | |||
| Summa anläggningstillgångar (kSEK) | 14 639 | 15 606 | 16 984 |
| Summa varulager (kSEK) | 0 | 0 | 0 |
| Summa omsättningstillgångar (kSEK) | 3 710 | 5 593 | 7 044 |
| Summa tillgångar (kSEK) | 18 349 | 21 198 | 24 028 |
| Eget kapital och skulder | |||
| Aktiekapital (kSEK) | 100 | 100 | 100 |
| Årets resultat (kSEK) | 1 | 95 | 796 |
| Summa eget kapital (kSEK) | 3 198 | 3 198 | 3 102 |
| Summa obeskattade reserver (kSEK) | 0 | 5 290 | 5 290 |
| Summa långfristiga skulder (kSEK) | 5 278 | 5 330 | 6 949 |
| Summa kortfristiga skulder (kSEK) | 9 873 | 7 381 | 8 686 |
| Summa eget kapital och skulder (kSEK) | 18 349 | 21 198 | 24 028 |
VD/Högst Ansvarig
Verksamhetsbeskrivning
Bolaget ska bedriva åkeriverksamhet samt handel med motor- och MC tillbehör och därmed förenlig verksamhet.
Huvudbransch SNI
4941 - Vägtransport, godstrafik
Övriga branscher SNI
| 4642 - Partihandel med kläder och skodon |



