L. Bylunds Åkeri AB
Org.nr: 556591-6458| Nyckeltal | 2024-12 | 2023-12 | 2022-12 |
|---|---|---|---|
| Omsättning (kSEK) | 28 520 | 30 844 | 31 157 |
| Resultat efter finansnetto (kSEK) | 875 | 939 | 2 267 |
| Antal anställda | 19 | 20 | 20 |
| Omsättning/anställd (kSEK) | 1501.1 | 1542.2 | 1557.9 |
| Löner till Styrelse och VD (kSEK) | |||
| Löner till övriga (kSEK) | |||
| Vinstmarginal % | 7.5 | 7.3 | 9.3 |
| Kassalikviditet % | 102.1 | 112.4 | 121.1 |
| Soliditet % | 25.7 | 26.4 | 25.0 |
| Resultaträkning | 2024-12 | 2023-12 | 2022-12 |
|---|---|---|---|
| Intäkter | |||
| Total omsättning (kSEK) | 28 520 | 30 844 | 31 157 |
| Kostnader | |||
| Summa rörelsekostnader (kSEK) | -26 514 | -28 725 | -28 267 |
| Avskrivningar (kSEK) | -5 849 | -5 466 | -5 943 |
| Rörelseresultat efter avskrivningar (kSEK) | 2 005 | 2 120 | 2 891 |
| | |||
| Resultat efter finansnetto (kSEK) | 875 | 939 | 2 267 |
| Resultat före skatt (kSEK) | 875 | 418 | 2 267 |
| Skatt (kSEK) | 195 | 92 | 469 |
| Årets resultat (kSEK) | 680 | 326 | 1 798 |
| Balansräkning | 2024-12 | 2023-12 | 2022-12 |
|---|---|---|---|
| Tillgångar | |||
| Summa anläggningstillgångar (kSEK) | 23 720 | 22 670 | 24 631 |
| Summa varulager (kSEK) | 0 | 0 | 0 |
| Summa omsättningstillgångar (kSEK) | 10 685 | 12 071 | 13 131 |
| Summa tillgångar (kSEK) | 34 405 | 34 742 | 37 762 |
| Eget kapital och skulder | |||
| Aktiekapital (kSEK) | 150 | 150 | 150 |
| Årets resultat (kSEK) | 680 | 326 | 1 798 |
| Summa eget kapital (kSEK) | 1 881 | 2 200 | 2 875 |
| Summa obeskattade reserver (kSEK) | 8 936 | 8 936 | 8 415 |
| Summa långfristiga skulder (kSEK) | 13 122 | 12 864 | 15 629 |
| Summa kortfristiga skulder (kSEK) | 10 466 | 10 741 | 10 844 |
| Summa eget kapital och skulder (kSEK) | 34 405 | 34 742 | 37 762 |
VD/Högst Ansvarig
Tillsynsbefattningar
Verksamhetsbeskrivning
Bolaget har till föremål för sin verksamhet att bedriva åkeriverksamhet, handel med nya och begagnade bilar ävensom att driva därmed förenlig verksamhet.
Huvudbransch SNI
4941 - Vägtransport, godstrafik



