Skalls Buss & Taxi AB
Org.nr: 556229-9379| Nyckeltal | 2024-12 | 2023-12 | 2022-12 |
|---|---|---|---|
| Omsättning (kSEK) | 10 808 | 13 988 | 15 680 |
| Resultat efter finansnetto (kSEK) | 1 910 | 1 315 | 1 762 |
| Antal anställda | 10 | 12 | 13 |
| Omsättning/anställd (kSEK) | 1080.8 | 1165.7 | 1206.2 |
| Löner till Styrelse och VD (kSEK) | |||
| Löner till övriga (kSEK) | |||
| Vinstmarginal % | 17.8 | 9.6 | 14.8 |
| Kassalikviditet % | 813.6 | 217.6 | 411.6 |
| Soliditet % | 81.9 | 71.1 | 84.5 |
| Resultaträkning | 2024-12 | 2023-12 | 2022-12 |
|---|---|---|---|
| Intäkter | |||
| Total omsättning (kSEK) | 10 808 | 13 988 | 15 680 |
| Kostnader | |||
| Summa rörelsekostnader (kSEK) | -9 476 | -13 415 | -13 445 |
| Avskrivningar (kSEK) | -640 | -948 | -1 439 |
| Rörelseresultat efter avskrivningar (kSEK) | 1 331 | 572 | 2 235 |
| | |||
| Resultat efter finansnetto (kSEK) | 1 910 | 1 315 | 1 762 |
| Resultat före skatt (kSEK) | 2 413 | 2 263 | 2 419 |
| Skatt (kSEK) | 468 | 431 | 554 |
| Årets resultat (kSEK) | 1 945 | 1 832 | 1 865 |
| Balansräkning | 2024-12 | 2023-12 | 2022-12 |
|---|---|---|---|
| Tillgångar | |||
| Summa anläggningstillgångar (kSEK) | 6 788 | 8 141 | 11 690 |
| Summa varulager (kSEK) | 121 | 218 | 148 |
| Summa omsättningstillgångar (kSEK) | 12 610 | 12 023 | 11 084 |
| Summa tillgångar (kSEK) | 19 398 | 20 164 | 22 774 |
| Eget kapital och skulder | |||
| Aktiekapital (kSEK) | 100 | 100 | 100 |
| Årets resultat (kSEK) | 1 945 | 1 832 | 1 865 |
| Summa eget kapital (kSEK) | 14 959 | 13 013 | 17 181 |
| Summa obeskattade reserver (kSEK) | 1 191 | 1 694 | 2 642 |
| Summa långfristiga skulder (kSEK) | 1 713 | 31 | 294 |
| Summa kortfristiga skulder (kSEK) | 1 535 | 5 426 | 2 657 |
| Summa eget kapital och skulder (kSEK) | 19 398 | 20 164 | 22 774 |
VD/Högst Ansvarig
Tillsynsbefattningar
Verksamhetsbeskrivning
Bolagets verksamhet är att bedriva person- och godsbefordran i buss- och taxiverksamhet samt arrangera vintersportresor och därmed förenlig verksamhet.
Huvudbransch SNI
4932 - Taxitrafik



