AB Ollanders Vulkverkstad
Org.nr: 556114-6027Nyckeltal | 2024-08 | 2023-08 | 2022-08 |
---|---|---|---|
Omsättning (kSEK) | 50 402 | 46 025 | 38 064 |
Resultat efter finansnetto (kSEK) | 3 459 | 3 489 | 3 049 |
Antal anställda | 9 | 9 | 8 |
Omsättning/anställd (kSEK) | 5600.2 | 5113.9 | 4758.0 |
Löner till Styrelse och VD (kSEK) | 600 | 527 | 377 |
Löner till övriga (kSEK) | 2 748 | 2 664 | 2 320 |
Vinstmarginal % | 6.9 | 7.6 | 8.0 |
Kassalikviditet % | 86.9 | 49.5 | 109.5 |
Soliditet % | 63.8 | 65.8 | 66.5 |
Resultaträkning | 2024-08 | 2023-08 | 2022-08 |
---|---|---|---|
Intäkter | |||
Total omsättning (kSEK) | 50 402 | 46 025 | 38 064 |
Kostnader | |||
Summa rörelsekostnader (kSEK) | -47 152 | -42 658 | -35 014 |
Avskrivningar (kSEK) | -249 | -291 | -299 |
Rörelseresultat efter avskrivningar (kSEK) | 3 249 | 3 367 | 3 049 |
| |||
Resultat efter finansnetto (kSEK) | 3 459 | 3 489 | 3 049 |
Resultat före skatt (kSEK) | 2 921 | 1 620 | 2 397 |
Skatt (kSEK) | 651 | 254 | 571 |
Årets resultat (kSEK) | 2 270 | 1 366 | 1 826 |
Balansräkning | 2024-08 | 2023-08 | 2022-08 |
---|---|---|---|
Tillgångar | |||
Summa anläggningstillgångar (kSEK) | 6 723 | 6 777 | 1 068 |
Summa varulager (kSEK) | 12 283 | 11 642 | 12 196 |
Summa omsättningstillgångar (kSEK) | 19 928 | 14 953 | 18 538 |
Summa tillgångar (kSEK) | 26 651 | 21 730 | 19 606 |
Eget kapital och skulder | |||
Aktiekapital (kSEK) | 100 | 100 | 100 |
Årets resultat (kSEK) | 2 270 | 1 366 | 1 826 |
Summa eget kapital (kSEK) | 13 943 | 11 673 | 10 307 |
Summa obeskattade reserver (kSEK) | 3 913 | 3 375 | 3 506 |
Summa långfristiga skulder (kSEK) | 0 | 0 | 0 |
Summa kortfristiga skulder (kSEK) | 8 796 | 6 683 | 5 794 |
Summa eget kapital och skulder (kSEK) | 26 651 | 21 730 | 19 606 |
VD/Högst Ansvarig
Tillsynsbefattningar
Edlund & Partners AB , Revisor
Verksamhetsbeskrivning
Bolaget skall regummera och försälja fordonsdäck ävensom idka därmed förenlig verksamhet.
Huvudbransch SNI
45204 - Däckservice
Övriga branscher SNI
2211 - Tillverkning av däck och slangar- regummering |