Sveriges Bagare och Konditorer AB
Org.nr: 556103-3233Nyckeltal | 2023-12 | 2022-12 | 2021-12 |
---|---|---|---|
Omsättning (kSEK) | 12 024 | 12 386 | 8 627 |
Resultat efter finansnetto (kSEK) | -8 396 | -6 370 | 44 905 |
Antal anställda | 5 | 5 | 5 |
Omsättning/anställd (kSEK) | 2404.8 | 2477.2 | 1725.4 |
Löner till Styrelse och VD (kSEK) | |||
Löner till övriga (kSEK) | |||
Vinstmarginal % | -69.8 | -51.2 | 522.0 |
Kassalikviditet % | 126.3 | 202.3 | 1128.7 |
Soliditet % | 94.9 | 96.2 | 94.7 |
Resultaträkning | 2023-12 | 2022-12 | 2021-12 |
---|---|---|---|
Intäkter | |||
Total omsättning (kSEK) | 12 024 | 12 386 | 8 627 |
Kostnader | |||
Summa rörelsekostnader (kSEK) | -21 012 | -19 241 | -15 904 |
Avskrivningar (kSEK) | -10 | -2 | 10 |
Rörelseresultat efter avskrivningar (kSEK) | -8 988 | -6 854 | -7 277 |
| |||
Resultat efter finansnetto (kSEK) | -8 396 | -6 370 | 44 905 |
Resultat före skatt (kSEK) | -8 002 | -77 | 37 345 |
Skatt (kSEK) | 0 | -3 | 4 341 |
Årets resultat (kSEK) | -8 002 | -74 | 33 004 |
Balansräkning | 2023-12 | 2022-12 | 2021-12 |
---|---|---|---|
Tillgångar | |||
Summa anläggningstillgångar (kSEK) | 118 538 | 124 285 | 85 008 |
Summa varulager (kSEK) | 195 | 402 | 606 |
Summa omsättningstillgångar (kSEK) | 6 915 | 8 259 | 55 065 |
Summa tillgångar (kSEK) | 125 453 | 132 544 | 140 072 |
Eget kapital och skulder | |||
Aktiekapital (kSEK) | 100 | 100 | 100 |
Årets resultat (kSEK) | -8 002 | -74 | 33 004 |
Summa eget kapital (kSEK) | 119 052 | 127 054 | 127 128 |
Summa obeskattade reserver (kSEK) | 0 | 526 | 7 040 |
Summa långfristiga skulder (kSEK) | 1 080 | 1 080 | 1 080 |
Summa kortfristiga skulder (kSEK) | 5 322 | 3 884 | 4 825 |
Summa eget kapital och skulder (kSEK) | 125 453 | 132 544 | 140 072 |
VD/Högst Ansvarig
Styrelse/Bolagsmän
Tillsynsbefattningar
Grant Thornton Sweden AB , Revisor
Verksamhetsbeskrivning
Bolaget skall ha till ändamål för sin verksamhet -främja deras gemensamma intressen, med syfte att öka konsumtionen av bageri- och konditoriprodukter i Sverige samt att stärka deras lönsamhet - genom kollektiv marknadsföring göra yrket som bagare & konditor attraktivt samt generellt höja statusen för yrket. -mot ersättning tillhandahålla tjänster av ekonomisk, teknisk och juridisk art och i form av marknadsföring, marknadsaktiviteter, samarbetsavtal i syfte att stärka konkurrenskraften och lönsamheten för bolagets kunder -bedriva informations och upplysningsverksamhet samt utgivning av publikationer i syfte att främja företagsamheten och utvecklingen av bageri - och konditoribranschen. -arrangera seminarier och kurser i aktuella ämnen såsom affärsutveckling. Omvårdsanalys, trender i syfte att skapa nya affärsmöjligheter för bolagets kunder. -genom informations- och utbildningsåtgärder främja den svenska konsumtionen av bröd samt att få detta syfte och i samråd med näringsfysiologisk och annan vetenskaplig expertis tillse att konsumenten erbjuds ett gott, näringsrikt och varierat brödsortiment -genomföra kollektiva reklamåtgärder för hela cerealieproduktionen -upprätthålla kontakter med motsvarande organisationer i andra länder i enlighet med styrelsens direktiv - i samarbete med Livsmedelsföretagen följa det svenska och internationella lagstiftningsarbetet rörande branschens produkter samt härom fortlöpande informera bolagets kunder. -samt diva annan med samma ändamål förenlig verksamhet.
Huvudbransch SNI
7022 - Konsultverksamhet avseende företags organisation